Strict Standards: Non-static method Debugger::invoke() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /navilogic_www/cake/libs/debugger.php on line 567

Strict Standards: Non-static method Debugger::getInstance() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /navilogic_www/cake/libs/debugger.php on line 567
 Studium przypadku – NaviLogic

Kontrola zużycia paliwa

Średniej wielkości firma transportowa
obsługująca przewozy krajowe i zagraniczne flotą 28 samochodów dostawczych jako jeden z głównych problemów zdiagnozowała znacząco podwyższone zużycie paliwa względem parametrów wskazywanych przez producenta. Z kart drogowych wypełnianych przez kierowców wynikało, że większość samochodów miała średnie spalanie na poziomie ok.14l/100km. Wzbudzało to podejrzenie właścicieli, ponieważ według danych producenta średnie spalanie powinno wynosić 11,8l/100km. Po zainstalowaniu NaviLogic z przystawką CAN okazało się, że rzeczywiste średnie spalanie samochodów wynosi poniżej 12l/100km. Większość kierowców przyznała się do różnych form kradzieży paliwa:
- spuszczania paliwa do kanistra,
- tankowania części paliwa do baku, a części do kanistra,
- umawianie się z obsługą stacji paliw na wypłatę gotówki w zamian za zarejestrowanie fikcyjnego tankowania na karcie paliwowej.
Wiele z powyższych sytuacji było widocznych w raportach tankowań systemu NaviLogic PRO. Niektórzy kierowcy stracili pracę, inni otrzymali szansę zachowania posady, jeśli zwrócą równowartość skradzionego paliwa.

Właściciele policzyli, że średnio co miesiąc tracili 40tys. złotych z powodu kradzieży paliwa. W wyniku oszczędności koszty inwestycji w system zwróciły się już po miesiącu.

Fuchy po godzinach

Lokalna firma przewozowa
posiada flotę 10 samochodów dostaczych. Osoba nadzorująca pojazdy zauważyła, że chociaż wszystkie pojazdy przewożą towary na paletach, podłoga ładowni niektórych z nich jest bardziej zniszczona niż pozostałych, a dodatkowo często zabrudzona piaskiem, gałązkami, liśćmi. Pojawiło się podejrzenie, że pojazdy są wykorzystywane również do realizacji nieoficjalnych zleceń.

System NaviLogic Standard w zupełności wystarczył, aby wykryć nieautoryzowane przejazdy poza godzinami pracy. Okazało się, że niektórzy kierowcy po godzinach pracy przy pomocy służbowych samochodów świadczyli różne usługi transportowe: przeprowadzki, przewóz materiałów budowlanych, czy drewna do kominka. Poinformowani o wykryciu nadużyć zwrócili część kosztów i zaprzestali swojej dodatkowej działalności.

Rozliczanie przedstawicieli handlowych

Firma handlowa
dysponująca zespołem kilkunastu mobilnych przedstawicieli handlowych potrzebowała skutecznego sposobu na koordynację i kontrolę działań w terenie.

Dzięki wykorzystaniu NaviLogic Flexi informacja o realizacji planu wizyt dostępna była na bieżąco, a przejrzyste raporty dawały doskonały materiał do analizy.

Dyrektor działu handlowego, poza bieżącym nadzorem, kładł duży nacisk na rozwój i zwiększanie skuteczności swoich pracowników. Dzięki zautomatyzowaniu procesu planowania i kontroli, przełożony mógł skoncentrować się na wybranych, najważniejszych ofertach i klientach, oferując swoim ludziom wsparcie w najtrudniejszych kwestiach. Jego doświadczenie pozwoliło skuteczniej rozwiązywać napotkane problemy, a dzięki stałemu kontaktowi i możliwości praktycznego przekazywania wiedzy w krótkim okresie znacząco podniosły się kwalifikacje i umiejętności handlowców.